Vrijdag 2 juni - Reisverslag uit Shelldrake, Verenigde Staten van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 juni - Reisverslag uit Shelldrake, Verenigde Staten van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

03 Juni 2017 | Verenigde Staten, Shelldrake

Vrijdag 2 juni vertrekken we uit Sault Ste Marie en gaan we even langs bij het toeristen informatie bureau. Hier kunnen we onze eerste stempel halen voor in het Lake Superior Circle Tour boekje! :) de vrouw die ons helpt is super aardig, ze heeft een nieuwe stempel die ze voor het eerst kan gebruiken en ze geeft ons veel informatie mee voor later op de route. Hierna gaan we de brug over- op naar Amerika! Na de overkant van de brug moeten we door de douane. Omdat we (bewust) geen ESTA hadden aangevraagd moeten we binnen een formulier invullen, onze vingerafdrukken en een foto worden genomen en dan krijgen we de stempel in ons paspoort. We mogen het land in! Bijzonder genoeg is er totaal geen interesse in de camper. Na de douane is er een tolpoortje en na nog een keer afrekenen rijden we dan echt Amerika in! We maken weer even een tussenstop bij Walmart en meteen valt ons het verschil met Canada op. (Iets met kilo's)
We lunchen bij Applebee's en dat bevalt prima, leuk om eens mee te maken; iemand die de deur voor de gasten openhoud, een manager die constant rondjes loopt en alles in de gaten houd en de serveerster die overdreven vriendelijk doet. Ze werken duidelijk voor een fooi, helemaal prima.
We rijden door een ander landschap dan gisteren, het is hier vlakker. Bij Brimley zien we voor het eerst een mooi vergezicht over Lake Superior! Wauw! Een stukje verder op de route stoppen we bij een oude vuurtoren die ik ook beklim. Gaaf uitzicht, trap naar beneden was wel eng ;)
Rond half 4 komen we aan in Tahquamenon Falls state park bij de lower falls campground. Ook hier mogen we zelf een plekje kiezen en dus rijden we eerst een rondje over de camping en gaan ons daarna registreren bij het kantoor. De medewerker is blij met ons briefje met adres ed. erop- hij doet nog een dappere poging om Bergschenhoek uit te spreken.
Natuurlijk gaan we als we zijn geïnstalleerd op ons plekje de watervallen bekijken. Leuk om te zien, er is zelfs een winkeltje met souvenirs bij maar we kopen nog even niets. Ik spot wel een geweldig T-shirt met erop: I reserve the right to arm bears!
'S avonds maak ik (eindelijk!) mijn eerste kampvuur! Dat vind ik echt leuk om te doen, ruikt ook zo lekker. Door de vele -gemeen stekende- muggen maak ik het vuur redelijk snel uit en gaan we lekker binnen zitten. Morgen weer een dag.

• 09 Juni 2017 - 16:43

Henk Eelvelt:

Leuk om jullie reis te volgen. Ik hoop snel weer een volgend verslag te kunnen inzien.