Maandag 5 juni - Reisverslag uit Bayfield, Verenigde Staten van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Maandag 5 juni - Reisverslag uit Bayfield, Verenigde Staten van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Maandag 5 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

09 Juni 2017 | Verenigde Staten, Bayfield

Maandag 5 juni loopt de route verder westelijk richting Mass City, Bruce Crossing, Ironwood en we maken een stop in Ashland. Dit is best een leuk plaatsje, mooi gelegen aan de Chequamegon Bay van Lake Superior. We halen wat cola en muggengif bij een Dollarstore en we lopen naar een bakkerij waar ze super lekkere cinnamonrolls zouden moeten hebben. Daarna rijden we het plaatsje uit en maken we een tussenstop bij het Visitor Centre van de regio. Hier mag ik zelf mijn Lake Superior Circle Tour stempel stempelen, en ik zet er lekker ook nog 1 voor de locatie die gisteren dicht was.
Hierna het laatste stuk van de etappe van vandaag: een stukje noordelijker naar Bayfield. Er wordt aan de weg gewerkt en de weg is een stuk afgesloten maar gelukkig is de omleiding duidelijk aangegeven.
We staan vandaag in het Dalrymple park, een hele basic camping zonder douches of wc's met water maar wel met stroom. Weer met een fantastisch uitzicht over Lake Superior, maar nu staan we in het bos! We zien vrij snel al eekhoorntjes en horen en zien diverse vogels.
Vandaag hebben we onderweg een hert met een jong gezien! Gelukkig konden Bram en de tegenligger op tijd remmen en liepen de herten redelijk rustig naar de overkant van de weg. Bijzonder moment, het jong was nog heel klein!
Oja, die cinnamonroll.. tsja, wel lekker maar niet memorabel. Ik blijf gewoon proberen ;)