Dinsdag 6 juni - Reisverslag uit Grand Marais, Verenigde Staten van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 juni - Reisverslag uit Grand Marais, Verenigde Staten van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

09 Juni 2017 | Verenigde Staten, Grand Marais

Dinsdag 6 juni hebben we (waarschijnlijk) onze langste reisdag voor de boeg. We rijden eerst richting Superior/ Duluth en maken een tussenstop bij een winkelcentrum. Ik koop wat dingetjes bij Ulta (Amerikaanse Douglas) en we lunchen bij Five Guys. Hier wilde ik graag een keer heen, staat heel goed bekend om de hamburgers die je zelf samen kunt stellen. En tsja, als je dan in Amerika bent..
Het was erg lekker! Goede patat ook, met de schil er nog aan.
Vanaf Duluth begint de ' North Shore scenic drive' een mooie route dicht langs Lake Superior in noordelijke richting. Onderweg maken we een tussenstop bij een 'must see' Gooseberry Falls. Hier is een grote parkeerplaats met zelfs aparte parkeerplekken voor RV's en er zijn wandelpaden en trappen aangelegd naar de watervallen toe. Het is best druk maar opzich logisch- het is prachtig weer! De watervallen zijn prachtig, en ook de vele vlinders die vlakbij rondvliegen maken het een bijzondere ervaring.
Het laatste stuk voor vandaag, naar Grand Marais, vind ik bij vlagen pittig. Het wegdek is soms heel slecht en dan schud de RV flink ( en de inhoud dus ook )
Bram houdt het gelukkig allemaal prima vol en kan ook vandaag weer op tijd remmen voor de herten die (bijna) willen oversteken.
In Grand Marais staan we op een grote camping, met ook seizoensplekken. Gelukkig krijgen we een mooie plek toegewezen, vlakbij het meer weer!
Vanuit de camping kunnen we naar het dorpje lopen en we genieten heerlijk van de zon. In het dorpje kopen we een souvenir en iets teveel fudge naar mijn mening :)
Heerlijke dag, voelt echt als zomer- als vakantie! In het dorpje hangt een hele relaxte sfeer, alsof het weekend is op dinsdag.