Woensdag 7 juni - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Woensdag 7 juni - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

09 Juni 2017 | Canada, Thunder Bay

Woensdag 7 juni zijn we van plan weer de grens met Canada over te gaan. Voordat we Grand Marais verlaten haal ik nog een stempel van de Lake Superior Circle Tour. En ik haal koffie en donuts bij de World's best donuts :)
Vlak voor de grens met Canada bezoeken we Grand Portage State park. We lopen de trail naar de high Falls. Deze waterval ligt op de grens tussen Amerika en Canada en is de hoogte waterval van Minnesota. Een hele mooie plek en alweer hebben we stralend zomerweer.
De grensovergang gaat super soepel en snel. Grappig, bij de grens staat een groep Canadese ganzen, alsof ze de wacht houden :)
We zijn weer in Canada!
Vanaf de grens rijden we naar Kakabeka Falls Provincial Park. Als we daar uitstappen overvalt de hitte ons. Wauw! Echt zomer begin juni!
Op een tv scherm in het receptiegebouw zien we dat het 28 graden is!
Omdat het heel rustig is mogen we zelf rondrijden om een mooi plekje op de camping te zoeken. (Voor je beeldvorming: met dit rondrijden hebben we al iets van 5 km afgelegd!) We vinden een mooi plekje, die ook nog vlakbij een gebouw is waar we een wasje kunnen draaien.
We bekijken al even de Kakabeka Falls. Indrukwekkend! Wat een massa water komt hier naar beneden! Er wordt hier ook stroom mee opgewekt.
Poe, warm. Bram is blij met de elektrische aansluiting op de camping, dat betekend dat we de airco aan kunnen zetten!

• 09 Juni 2017 - 19:53

Marianne:

Geniet zo van de reisverslagen!