Donderdag 8 juni - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Donderdag 8 juni - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

14 Juni 2017 | Canada, Thunder Bay

Donderdag 8 juni worden we met wat minder mooi weer wakker. Dat hadden we al verwacht gezien de weersverwachting die we gisteren lazen. We nemen nog even de tijd om de Kakabeka Falls te bekijken, nu vanaf de andere kant. Daarna gaan we onderweg naar Thunder Bay, 1 van de grootste steden hier in de buurt. We doen boodschappen bij de Walmart en rijden dan door de stad. Of het aan het regenachtige weer ligt weten we niet maar we vinden allebei de stad er niet zo aantrekkelijk uitzien. We rijden dus maar door, na de stad vinden we nog wel een mooi park aan het water waar we wat foto's maken.
Op naar Sleeping Giant Provincial Park! Hiervoor moeten we nog ongeveer 35 km van de hoofdsnelweg af rijden. Een mooie route, en vlak voor de ingang naar de camping zien we een hert staan. Die lijkt niet echt onder de indruk van ons en staat rustig te kijken. We krijgen een mooie plek aan het water aangeboden, helemaal prima!
Daar aangekomen blijkt het even puzzelen te zijn met de stroomkabel, de stroompunten zitten hier wat verder weg. Bram zet gelukkig zonder veel moeite de camper andersom neer waardoor we geen verlengsnoer hoeven te gaan huren. Het regent nog een beetje maar het klaart daarna flink op en we kunnen zelfs nog in de zin zitten. Bij onze plek is een trappetje naar het water toe, met ons eigen ministrandje mét uitzicht op de Sleeping Giant! Dit is tot nu toe wel echt de mooiste plek waar we hebben gestaan! Als we net zijn geïnstalleerd komen een aantal eekhoorntjes poolshoogte nemen, erg leuk. Helaas krijgen we daarna wat luidruchtige buren en laten de eekhoorns zich niet meer zien.
We zien de zon ondergaan naast de Sleeping Giant.