Vrijdag 9 juni - Reisverslag uit Rossport, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 juni - Reisverslag uit Rossport, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

14 Juni 2017 | Canada, Rossport

Vrijdag 9 juni spot ik een hert bij het comfort station! Ze stond vlakbij rustig naar me te kijken, ik had haar eerst helemaal niet in de gaten. Bram heeft dit hert helaas niet gezien.
Nadat we de afwas hebben gedaan gaan we op de terugweg naar de snelweg in het park nog wat wandelingen maken. Echt een prachtig park is dit! De laatste wandeling wordt op een gegeven moment erg onduidelijk en er is geen markering dus we besluiten maar om te keren. Verder op de route had ik nog een wandeling in de planning zitten dus het geeft niet dat deze wat korter was.
Eenmaal weer op de snelweg nemen de de afslag naar Quimet Canyon, waar een mooie wandeling zou moeten zijn naar het uitkijkpunt over de canyon. Bram ziet gelukkig op tijd dat er een waarschuwingsbord staat voor een brug met een maximaal gewicht erop. En de camper weegt helaas meer.. We draaien de snelweg dus weer op.
De route is schitterend. De omgeving wordt steeds ruiger, met rotswanden naast de weg. We klimmen en dalen flink.
Bram spot een moose langs de weg! Helaas heb ik het beest deze keer niet gezien, jammer omdat ik er nog nooit 1 in het echt heb gezien.
Vlakbij Nippigon halen we de laatste stempel voor de Lake Superior Circle Tour! De dame in het informatiecentrum maakt zelfs direct het certificaat voor ons en dat is een verrassing omdat op het blad staat dat je het via mail of post op moet sturen. Met certificaat en folders over de omgeving gaan we weer op pad. Tijd voor lunch bij Tim Hortons! :)
Vandaag kamperen we in Rainbow Falls Provincial Park, bij Whitesand Lake. We lopen naar het meer toe en zitten even lekker in de zon.
Deze campingplaats is oké, maar niets bijzonders. We staan op een ' pull trough' plek, wat betekend dat je er doorheen kunt rijden, en dus niet achteruit hoeft in te parkeren. Dit plekje is alleen vrij smal, niets bijzonders dus.