Maandag 12 juni - Reisverslag uit White River, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Maandag 12 juni - Reisverslag uit White River, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Maandag 12 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

14 Juni 2017 | Canada, White River

Maandag 12 juni hebben we weinig kilometers in de planning staan, we blijven namelijk nog een dag in Lake Superior Provincial Park. We gaan wel naar de andere camping zo'n 60 km zuidelijker. We lopen onderweg 1 van de trails in het park. Het is vrij mistig, wat de wandeling om het meer extra bijzonder maakt. We zien sporen van een Moose (zo blijkt later) en horen vooral allerlei beesten die zich verder niet laten zien. We rijden verder richting Agawa Bay. Ik weet van mijn reis in 2001 dat de route prachtig is maar inmiddels is het zo mistig dat daar niets van te zien is. Als we bij het visitor centre aankomen is de mist zo dicht dat de baai helemaal niet te zien is. Wat een teleurstelling! We overleggen wat te doen: vanmiddag en vannacht blijven in de hoop dat het wee morgen beter is? Of doorrijden?
We bezoeken het visitor centre ( waar we zien dat de sporen van vanochtend van een Moose waren) en lezen daar de weersverwachting. Morgen zou het beter weer moeten zijn. We besluiten om te blijven, het zou zonde zijn als we dit mooie deel van de route in de mist afleggen.
We kunnen omdat we vroeg zijn een hele mooie plek kiezen op de camping en we halen hout voor een vuurtje. Eind van de middag zitten we lekker bij het vuur en eet is geroosterde marshmallows :)
Het zicht is iets beter en ik maak wat foto's van de baai. Later wordt het weer erg mistig en zien we vanaf de camper zelf het strand niet meer.