Woensdag 14 juni - Reisverslag uit Manitoulin Island, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu Woensdag 14 juni - Reisverslag uit Manitoulin Island, Canada van Bram en Tineke Eelvelt - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 juni

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bram en Tineke

17 Juni 2017 | Canada, Manitoulin Island

Woensdag 14 juni zijn we vrij vroeg wakker en hebben we een relaxte start van de dag. We gaan op weg naar Manitoulin Island vanaf waar we morgen de ferry nemen richting zuidelijk Ontario.
Onderweg gaan we op zoek naar een plek waar we de propaantank (lpg) van de camper kunnen laten bijvullen. Dat blijkt nog niet zo makkelijk. De informatie die ik online had opgezocht bleek niet te kloppen ( propaancylinders bijvullen is wat anders dan een propaantank van een camper vullen) en door de vriendelijke bedienden van de pompstations worden we steeds ergens anders heen gestuurd. Tot 1 dame wel de goede informatie geeft; in Espanola, tegenover de Tim Hortons moeten we zijn :) kan niet missen lijkt dus. Bleek nog iets lastiger dan gedacht omdat de zaak die propaan kon bijvullen ' Nicks ATV's' voor ons er niet zo voor de hand liggend uitzag. Maar goed, bijvullen gelukt uiteindelijk!
Vanaf Espanola rijden we Manitoulin Island op. Mooie route ook weer! De instructies om de camping te vinden bleken precies te kloppen en aan het einde van de middag draaien we het terrein op van 'Black Rock Resort'
Wij zijn de enige gasten en de eigenaresse geeft aan even bezig te zijn en dat het betalen later wel komt. We worden door een vriendin/medewerker van haar gehopen naar een campingplek waar we prima staan. Zoals gezegd zijn we de energie gasten, voor de rest staan er wat trailers van mensen met een seizoensplek. En tsja, de camping, wat zal ik ervan zeggen... tis nogal een zootje. Veel zelfgeknutseld, wat opzich leuk is maar overal liggen spullen/bouwmaterialen. Ook het wc/douchegebouw lijkt zelfgebouwd en ik besluit hier maar niet te douchen :)
(Douchen kan trouwens ook in de camper maar warm water is dan beperkt en het is nogal krap)
Wat hier wel heel leuk is dat er 2 katten bij de camping horen en die komen zelf kennismaken. Leuk om ff te kroelen nu we onze eigen beestjes missen.
'S avonds gaan we naar het 'kantoor' van de camping om de betaling in orde te maken. De eigenaresse maakt een praatje wat gezellig is. Ze is Noorse van origine en houdt van schaatsen kijken en kent natuurlijk ook de Nederlandse 'speedskaters', ook van vroeger zoals Ard Schenk.